TRONG

Hasil daripada perjalanan aku dan rakanku ke Melaka pada 10 January 2009. Kami telah merungkai dan mempelajari pelbagai sejarah tentang kehebatan seorang tokoh sejarahwan dunia.....Zheng He@Cheng Ho.

Daripada apa yang aku dan ayed pelajari daripada penceritaan dan kajian kami terhadap Laksamana Cheng Ho, kami mendapati bahawa terdapat persamaan antara rakan kami iaitu Trong dan Laksamana Cheng Ho.

Antara persamaan yg telah kami kumpul dan cuba utk menjawab persoalan ialah.....

  1. Setiap kali Trong dtg ke Melaka, telephonnya akan jadik gila...auto on and off.....mungkinkah terdapat petanda bahawa pada zaman Cheng Ho di Melaka tiada henfon maka pabila Trong ke Melaka phonenye menjadi tak betul, lantas on dan off.
  2. Trong telah membeli sebilah pedang samurai di Melaka. Ini merupakan antara brg2 unik yg trong beli kerana tiada orang yg membeli pedang di Melaka kecuali trong.
  3. Rambut trong panjang macam ala ala zaman2 cina dulu.
  4. Trong tak pernah ajak dtg rumah, maybe die menyimpan khazanah2 Melaka silam dan pedang samurainya merupakan antara 10 khazanah penting Melaka yg tidak diketahui mana-mana ahli sejarah.
  5. Trong tkder awek, maybe kerana trong telah dikasi ataupun eunuch itulah sebabnya dia takut mempunyai relationship kerana dirinya tak sempurna.
  6. Trong suka cakap CHILL.....ini kerana Cheng Ho mempunyai 2 ekor zirafah dan salah seekornya bernama QILLIN, ataupun pronounciation nyer CHILLIN.....sbb tuh trong selalu cakap CHILL WEYH CHILL........
  7. Trong ada SAKA ZIRAFAH.
  8. Trong mempunyai pengetahuan yg amat mendalam tentang sejarah pelayaran Cheng Ho.
  9. Aunty kat Cheng Ho Tea House suka layan Trong jer....die tak layan Yus menyebabkan Yus cakap dgn spenda.
  10. Aunty kat Cheng Ho Tea House cakap Trong macam orang asli. Ini mereferkan Trong ialah seorang orang asli Melaka ataupun Baba dan Nyonya.
  11. Nenek Trong Chineese. Trong chineese look dowwwwwwww......
  12. Dekat Medan Ikan Bakar Duyong ada kapal Trong berwarna oren.

Takat ini sajalah yang dapat kami simpulkan dari lawatan kami ke Melaka.......sekian........




Peta pelayaran Trong@Cheng Ho. Trong sedan menunjukkan tempat dia bertemu ikan duyung di lautan pacific




Trong beraksi dgn pedang khazanah Melaka silam bersama Loceng Pendamaian. (Maybe Trong ada ilmu Kebal Perisai Emas mcm Dragon Long.)




Trong mengingati zaman dia mempunyai bodyguard.



Tapak kaki Trong sama saiz dgn tapak kaki Cheng Ho ???????


LU PIKIRLA SENDIRI !!!!!!!