Waktu aku tgh drive balik dari gym the other day, suddenly aku teringat kenangan masa kecik2 dulu. I was around 4 or 5 years old at that time. Our family baru jer balik dari UK at that time and were staying at my uncle's house in Bangi.

Nak jadikan cerita pendek....ada laa this one day....ntah mcm mane aku terasa mcm nak ikut my dad pg ofis. I woke up around 7 something that day, and while my dad are preparing to go to work, I sneak into his car and duduk dekat seat belakang....not duduklaaa...more like cangkung at the seat belakang punya foot. Sbb that time ada jaket my dad, so aku pun terlindung dari pandangan mata orang ramai.

I sat the senyap gila, i can hear the car start to move, my mum says goodbye to my dad and everything yet I still duduk there quietly. At that time my mum and my uncle's family thought that I was sleeping.

My dad noticed me there when suddenly he heard me giggling, at that point he was half way to the office. He was damn shocked to see me hiding behind his seat. At that time there was no handphone, so mmg tak dapatlaa nak bgtau my mum I was with him kan. I followed my dad to office with wearing only my pyjamas and slippers, dgn tak mandi, tak basuh muka, tak basuh gigi......air liur basi still melekat kat pipi....hahahahahahahahahhahahaa....

Sampainya di ofis, secretary ofis memberitahu my dad bahawa ada urgent call dari rumah. My dad dah agak dah, mesti sbb mencarik aku yang hilang....my dad called home dan bgtau yg aku telah selamatnya menjadi spy yg berjaya dan mengikut my dad ke ofis....styloooooo......itu pengalaman first time menjadi spy.......

Mengikut cerita my mum, sewaktu mencari aku di rumah, mereka mencari seluruh taman perumahan....di bawah longkang rumah (port aku main nyorok2 dulu)....almari....boleh kata semua pelusuk rumah di selongkar kerana takut aku dikidnapped.....zaman dulu kan zaman gelap, semurang nak kidnapped anak orang jer....hahahahahahahhaa.....sekian sudah cerita zaman kanak2 aku dulu...