Memandangkan aku tgh teramat bosan ketika ini...menunggu rakanku Apek utk habis briefing Industrial Training supaya leh gi dinner aku mengambil kesempatan utk menulis blog tentang bilik aku di Melaka....Bilik kat KL tak siap lg so nanti2 bile dah settle...pasti aku akan menulis blog tentang bilik dan rumah yg telah siap direnovate.....

Pertama sekali, setelah berpindah randah selama 7 tahun di Melaka...akhirnya inilah kali terakhir utk aku pindah...pasneh dah tamau pindah2 dah......rumah yg sekarang aku duduk terletak di Taman Bukit Melaka, depan padang home field kami ketika zaman2 main bola dulu...ataupun dikenali padang batu....majoriti penduduk di sini ialah Chineese so privacy mmg ada....nak buat bising pun diorang tk marah....asalkan takderla bising sgt...melampaulaa kalau nak melalak pukul 2-3 pagi....mmg kene pukul arrrr......


Birds Eye view of My Room....


Yeah...this is my room... :)

Pendek cerita inilah serba serdikit cerita tentang bilikku yg amat chill sekali disebabkan besar...gelap....sesuai utk tido...tido...dan tido....seress....takkan ada bilik yg lebih gelap dari bilik neh.....berbekalkan lampu tiang ikea inilah yang menerangi kegelapan bilikku.....stylo pak matnyer....tambah lg dgn air purifier berbau lavender membuatkan bilikku wangi meskipun hampir sekotak rokok dihabiskan setiap hari di dalam bilik ini....

Kepada rakan2 yg pernah dtg di rumah lama ku...kalau nak dtg sekarang baru puas hati tak cam dulu...proper dah sket kalau korang dtg nak lepak2 Melaka....seres tak tipu....Ayed jgn lupa bawak toto kau...seresss sejuk beb.....

Study Table.



Ini ialah tempat aku stadi dikala exam ataupun midterm...disini kelihatan bahan ilham utama utk stadi terpampang di hadapanku...Thanx FHM for brighten up my so DULL life !!!




Pemberi semangat - Ini ialah ikhsan FHM utk membantu lelaki2 yg tak punye ilham dikala kesangapan belajar....
Tambahan pula terdapat calendar tahun 2008 yg membantu aku utk mengingati tarikh2 penting seperti waktu cuti, besday rakan2, hari nak hantar assignment, hari nak gi jumpe doktor, nak bayar sewa rumah dan sebagainya....




Antara kelengkapan gym yg berada dibilik aku ketika ini...akan ditambah pada masa akan datang....setakat neh ada 2 dumbell, board and chin up bar....cukuplaa utk buat chest, top, bisep, trisep and bahagian belakang....nak pegi gym mmu malas...so kita buat jerlaa kat rumah....takyah berjalan jauh2 gi kampus....




Ini ialah bahan2 bacaan aku di kala kesangapan di Melaka...Hilary Duff is such a hotty....seriously.....superb....FHM and Men's Health, the only two magz that I buy, read and collect... Don't know whats going to happen if those two magz tak wujud.... I can't live without those magz.....


Personal Space...



Ini merupakan tempat paling penting dalam bilik aku...this is my personal space....space where the magic happens.....magic laa sangat...but seriously, this is an important part of my life here in Melaka.....expect me to spend at least 80% of my time here...no where else....this is where I watch muvees, reads my daily news, chat with my frens, write blog, charge my phone....smoke....what else....hmmmmmm.....i think everything i do, i do it here....even having my lunch or dinner here.......this such a great spot for me....




This is where i put my accessories...just a simple space here to put my rings, necklace, glasses....phones and anything that seems suitable....dalam drawer2 almari tuh, thats the place where i put my camera, foods and personal stuffs..

I think setakat neh tue jerla benda2 yg penting kat bilik aku yg teramat laaa penting dalam life aku kat Melaka neh....this where I spent my time growing old...hehehehehhe.... as if macam i'll be here for a long time jer laa kan....but still, this is where I hope to finish my studies...