Meskipun kehidupan di waktu cuti yg teramatlah bz mengalahkan pemimpin2 kita yg sedang berkempen utk pilihanraya, sempat gaklaaa aku jadik freelance photographer utk majlis akad nikah couz aku ngn majlis pertunangan rakanku Izel. Thanx sbb sudi mengajak aku utk mengambil gambar korang, meskipun aku pun baru berkecimpung dalam bidang photography neh.

Well, penat gaklaa actually kerja2 photography neh, kene maintain stay focus, takleh rilex, kalau rilex jer rugi shot2 penting......at least buat bende neh byk bende kita leh belajar, such as the correct exposure, timing, settings aperture and shutter speed, lighting.....macam2 lg laaaaaaa......then yg paling penting, kita dapat jumpa ramai orang...berkenalan ngn ramai orang...dan ada juga terjumpa rakan-rakan kita yg dah lama kita tak pernah jumpa....

Icah's Akad Nikah.


Congrats to Icah

Tanggal 13hb Januari 2008 menyaksikan Majlis Akad Nikah my couz Icah dgn husband die...ntah sapa nama ntah....tak sempat tanya...yg tau rupa die ada rupa2 mawi sket....stylo pakmat......aishhh....abang die tak kawen lg....die dah kawen...langkah bendul betul....tp nak wat camner....tuh semua jodoh...apa leh buat....anyway Majlis Akad Nikah berlangsung kat Masjid Bandar Baru Bangi...dekat mana ntah....somewhere depan projet tuh....tak amek port plak.....sampai tepat sebelum majlis bermula, so leh arr start amek gambar.....after selesai akad nikah agenda makan2 pun berlangsung.....semua yg hadir pergi ke rumah pengantin perempuan kat BBB seksyen 2. Sampai2 kat rumah pengantin, Ustaz Harun Din dah ada menunggu atas jemputan pakcik aku. Ustaz baca doa utk pasangan mempelai dan setelah selesai sesi makan pun bermula...tp aku takleh makan pun....sibuk amek gambar arrrr......makan pun kat dapur...jamah bihun goreng ngn ayam goreng berempah jer....orang2 kat luar makan, kuzi kambing, ikan bawal goreng (yg kecik2 tuh), ayam goreng, dadih, air oren....wahhhh mmg sedap arrrrr....tp aku duk dapur makan bihun ngn ayam goreng jer....sedey dowh......selesai majlis makan2 semua...kami sekeluarga pun balik sbb adik aku farah nak balik unisel dah....sampai rumah aku tidoooooooo, sbb tak cukup tido....27hb Januari nanti majlis bersanding plak....amek gambo lg.....penat weeeeeiiiiiii !!!!



Lafaz nikah


Salam suami..


Sesi baca doa sebelum makan.

__________________________________________________________

Izel's Engagement.


Congrats to Izel Melissa

Tanggal 19hb Januari 2008 pula menyaksikan majlis pertunangan rakanku Izel Melissa di Kelana Jaya, atas jemputan Izel utk menjadi backup photographer utk majlis pertunangan die, aku pun takderhal.....seawal, 7 pg aku dah bgn sbb Izel cakap pukul 8 die nak mekap semua, so bila dah bgn....tiba2 Izel msg aku cakap mekap kul 9.....aduhhh.....sambung tido best gak neh.....tp memandangkan perut aku yg tak keruan....aku byk menghabiskan masa di dlm toilet melabur di Amanah Saham Indah Water.....selesai melayan karenah perut.....aku tgk jam dah kul 9.....lantas aku pun cargas mandi2 bersiap ke rumah Izel......sampai di rumah Izel, aku dijemput abang die dan jumpa dgn photographer pro sedang amek gambar hantaran....aku pun join sekaki tanpa segan silu sbb die pun sangap sorang2 takder kawan.....naik atas tgk Izel tgh setting rambut.....dah abes mekap dah pun.....hahahahahhaha...lambat....tp byk lg gambar leh amek......setelah amek gambar die set rambut....aku ngn Anep (main photographer) gi breakfast kat bawah sambil ditemani kaum2 ibu di dapur....sembang punye sembang rupenye Anep neh kenal Boy semua bebudak2 batch Izel....hahahahahha.....seterusnya kami naik atas utk amek gambar Izel dah siap mekap.....
Jam12tgh menyaksikan rakan2 baik Izel sampai dan membuat havoc di bilik mekap...hahahahahaha.....Qish bawak kamera D70 die tp tak reti pakai...hahahahahah...kelakarlaaa kau Qish....aku pun try setting utk kamera Qish tp tak reti....tp last2 boleh gak...lebih kurang sama ngn D40 aku gak tp lg pening sket sbb byk shortcut......kami pun bergambar sakan......sehinggalah akhir majlis......penat gambar kami pun makan.....dan sempat gak amek gambar birthday anak buah Izel dan anniversary parents Izel.
Tapi yg paling mengejutkan....tak kusangka Syakir(Tunang Izel) rupanya rakan lama aku ketika zaman2 sekolah dulu....siap penah dtg rumah die semua...gilaaa aihhhhh....terkejut gak aku.....whatta small world kan......anyway link utk gambar2 engagement Izel's can be found at Hed's Cam and Syakir & Izel's Webpage.


Proses setting rambut


Touch up....


Hantaran belah Izel


End product.... :)


Lastly, congrats to mereka2 diatas, tak lupa juga kepada mereka2 yg mendirikan masjid ataupun surau, sekolah pondok di awal 2008 neh....semoga berkekalan ke anak cucu semua.....

~Sekian~